extra excursies

13 februari 2017 - Zegge, Nederland

Hallo allemaal,

Nog 112 dagen en dan vertrek ik naar Zuid-Afrika, ondertussen heb ik via de apotheek reactie gehad over mijn inentingen. De inentingen die ik nodig heb voor deze reis zijn DPT en hepatitis A & B. Malariatabletten zijn voor deze periode niet nodig :)

Ik wil jullie graag nog wat vertellen over de extra excursies die plaatselijk zijn bij te boeken deze reis.

rotstekeningen van de San (Bosjesmannen): De San (Bosjesmannen) waren nomadische jagers/verzamelaars die leefden in familiegroepen verspreid over zuidelijk Afrika. De San hielden geen vee, maar leefden van de jacht en alles wat ze konden vinden (vruchten, zaden, knollen en eieren). Ze woonden nergens permanent, maar sliepen in grotten en eenvoudige hutten. De grotten waar ze woonden, werden versierd met rotstekeningen en gravures, waarvan enkele wel 20.000 jaar oud zijn. In de Drakensbergen zijn goed bewaard gebleven tekeningen van de San te bezichtigen. Een gids neemt je mee enkele grotten in en vertelt je alles over de oudste kunstvorm ter wereld.

Zulu Croc Reptielen park: Zulu Croc is een leuk reptielenpark in de omgeving van Hluhluwe. Tijdens deze excursie kom je oog in oog te staan met diverse reptielen, waaronder krokodillen en slangen. In het park kun je heerlijk wandelen en onder begeleiding van een gids leer je de reptielen beter kennen.

Bezoek Bayala Community: Een culturele wandeling samen met een lokale gids naar de Bayala gemeenschap, een Zuludorp vlakbij Bayala Game lodge. Hier leer je meer over de gewoontes, gebruiken en tradities van de lokale Zulu gemeenschap.

Twee uur gedurende wandelsafari: Aan de voet van het Ubombo gebergte in het hart van Zululand ervaar je het authentieke Afrika, dichte bush waar de lucht gevuld is met het geluid van honderden volgels, maar ook zijn er savannen, gebieden met gras, doornstruiken en acacia's waar gnoes grazen en giraffen de bovenste blaasjes van de takken trekken. Een ervaren gids neemt je mee op wandelsafari, waarbij de nadruk ligt op details die je vanuit een voertuig niet snel ziet, zoals sporen, bomen en planten. Uiteraard kan ook een zebra je pad kruisen.

Bezoek aan het Carlton Centre: Het Calrton Centre is een shopping Mall en kantoren complex van 50 verdiepingen en is daarmee het hoogste kantorengebouw in Afrika. Vanaf de bovenste verdieping heb je een prachtig uitzicht op Johannesburg.

Game Drive Kurger Park: Tijdens deze dagexcursie rijdt je door het prachtige Kruger Park. Het park staat bekend om zijn grote diversiteit aan dieren. Je vindt hier naast "The Big Five" ook vele andere dieren zoals: nijlpaarden, krokodillen, giraffen, gnoes, hyena's en ga zo maar door. Doordat je rijdt in een 4x4 hoog gelegen jeep kun je alles zien. Het zien van deze wilde dieren in hun eigen leefomgeving is een beleving die je nooit meer zult vergeten.

Avond game drive Nkamebni: In de avond is het mogelijk om in een open 4WD op zoek te gaan naar de nachtdieren die in en rondom het Nkambeni Tented lodge leven. Je hebt de kans om de nachtelijke roofdieren in actie te zijn.

Bush Walk: In de mogen maak je met twee gecertificeerde gidsen een wandeling door de Nkambeni Concession. Je hebt de kans op te lopen in het habitat van alle wilde dieren die leven in Zuid-Afrika. Door de mogelijke aanwezigheid van deze dieren dis dit een spannende excursie. De gids is erop getraind om gevaarlijke situaties te voorkomen en in geval van nood is hij voorzien van een jachtgeweer. Door zijn uitgebreide kennis weet hij vaak waar wilde beesten zich bevinden en leer je ook om de sporen te volgen. Een spannende, leerzame en prachtige ervaring.

Game Drive: Per open jeep maak je een game drive door het privé park van de lodge. Tijdens de toer heb je kans om de neushoorn en de buffel te spotten. Daarnaast zijn er ook nog vele andere dieren in het park vertegenwoordigt. Ontdek het zelf!!

Bezoek aan het Kruger Huis: Breng een bezoek aan het beroemde Kruger huis. Dit is het laatste huis waar President Paul Kruger heeft gewoond voordat hij Zuid-Afrika verliet en naar Europa vertrok. Het Kruger huis museum is op een paar blokken van het kerkplein gelegen, waar zijn bronzen beeld statig tegenover het Paleis van Justitie staat. Dit prachtige Victoriaanse gebouw is op een speciale manier gebouwd, het cement is gemengd met melk in plaats van water. Dit huis was verder het eerst huis in Pretoria die gebruik kon maken van elektriciteit en dit huis had een van de eerst telefoons.

Avondgamedrive Cape Vidal Wetland Park: Je maakt een spannende avond game drive door het Cape Vidal Wetland park en ziet dieren die je overdag niet of nauwelijks ziet. Tijdens deze 2,5 uur durende tocht in een open 4x4 heb je onder andere de kans om luipaarden, kameleons, antilopen en neushoorns te zien.

Boottocht op Lake St. Lucia: Je maakt een boottocht waarbij je het gevaarlijkste wilde dier van Zuid-Afrika te zien krijgt, de nijlpaard. Dit dier heeft de meeste doden per jaar op zijn naam staan, maar dat is geen reden voor je om niet mee te gaan met deze tocht. Je zit namelijk hoog en droog op de boot die je veilig overal naar toe brengt. Tijdens deze boottocht zie je naast nijlpaarden ook krokodillen en een grote verscheidenheid aan vogels, zoals de visarend.

Mantenga Cultural Village: Je kunt een bezoek brengen aan de Mantenga Cultural Village. Dit is een levend museum vol tradities van de Swazi en je krijgt een beeld hoe de Swazi in de 1850's leefden. Je krijgt voor 30 minuten begeleiding van een gids en daarna 45 minuten een dansvoorstelling.  Een leuke tour waarbij je alle aspecten te zijn krijgt van de Swazi cultuur.

Paardrijden: Tijdens deze excursie maakt je een (circa) twee uur durende tocht per paard door het Mliwane Wildlife Sanctuary.

Umphakatsi Culturele wandeling: Onder begeleiding van een gids kun je een wandeling maken door Umphakatsi. Dit is een hedendaags dorp waar de bewoners je graag een kijkje laten nemen in hun levenswijze en cultuur. Hierdoor leer je de bewoners van Swaziland echt kennen.

Mountainbiken: Maak een spannende fietstocht door het schitterende landschap van Swaziland. Twee uur fietsen onder begeleiding van een gids. Deze excursie wordt uitgevoerd in het mlilwane wild lifde sanctuary.

Dit zijn de extra excursies die ik erbij kan gaan boeken, ik wil gaan proberen om zo veel mogelijk van deze excursies te gaan doen. Deze excursies zijn pas tijdens mijn reis bij te boeken.

Nu zijn jullie allemaal al op de hoogte wat ik tijdens mijn reis kan gaan doen :) In het volgende blog wil ik jullie graag meer vertellen over de hotels waar ik in verblijf tijdens mijn reis.

Bedankt voor het lezen en jullie interesse :)

Groetjes Lindy

1. Els Peeters:
    13 februari 2017
    Wat een leuke en interessante excursies Lindy!
    Dat zal lastig kiezen worden maar wat je gaat kiezen, het zal een enorme beleving zijn!

Benieuwd naar je volgende blog!
  2. Jenny:
    14 februari 2017
    Het is wat els zegt.....moeilijk kiezen Maar wat je ook gaat doen het zal een geweldige ervaring zijn. Ik kijk uit naar je volgende blog en ben benieuwd naar je hotels.