Begin van de eerste voorbereidingen

27 januari 2017 - Zegge, Nederland

Hallo Allemaal,

Hierbij schrijf ik mijn tweede blog, in deze blog wil ik jullie graag wat meer vertellen over het programma van mijn rondreis. Nog precies 129 dagen en dan vlieg ik richting Johannesbrug.

Op het forum van FOX heb ik een bericht geplaatst omdat ik nieuwsgierig was geworden wie mijn mede reisgenoten zijn. Omdat er van te voren geen bijeenkomst is om mijn reisgenoten te ontmoeten heb ik het via deze manier geprobeerd. Ik heb via dit berichtje al 2 reacties gehad, Thea en Jeroen hebben gereageerd, hun gaan met zijn tweeën deze reis maken en zijn neef en nicht. Ook heeft Kim gereageerd, met haar heb ik al veel contact gehad en vind dit zelf ook erg fijn. Soms is het fijn om over bepaalde zaken wat meer door te vragen, bijvoorbeeld over inentingen enzovoort.

Het Programma:

Dag 1: Dit is de heenreis richting Johannesburg, ik vlieg om 10.35 en kom dan rond 21.20 aan in Johannesburg. Op Schiphol is FOX aanwezig om ons op te wachten en gezamenlijk vliegen we naar Johannesburg.

Dag 2: Johannesburg-Ohrigstad: Wat we deze dag gaan doen is op de site niet helemaal duidelijk beschreven. Zelf denk ik dat we hier het stadje Pretoria gaan bezoeken, dit stadje staat vol met Jacaranda bomen (ruim 80.000 bomen). In dit stadje staan prachtige gebouwen uit de 19de eeuw. Palace of Justice begon Nelson Mandela aan zijn Long walkt to freedom. Vanaf de Union Buildings heb je een prachtig weids uitzicht over de stad. Vanavond is de eerste kennismaken met wild Zuid-Afrika.

Dag 3: panorama Route: de drie rondavels (Bourke's Luch Potholes, God's Window en de Blyde River Canyon staan vandaag op het programma. Deze drie natuurwonderen word ook wel de welbekende panoramaroute genoemd.

Dag 4: Kruger National Park: Hier gaan we een gezellig dorpje bezoeken met veel leuke terrasjes, winkeltjes en een kunstgalerij.

Dag 5: Kruger National Park: Wakker worden met de geluiden van het Kruger National Park, hoe bijzonder is dat. Na het ontbijt gaan we opzoek naar de Big Five en allerlei andere dieren.

Dag 6: Swaziland: stel je eens voor, in de vroege ochtend wandel je rustig terwijl je ondertussen geniet van de natuur om je heen, ineens wordt er gevraagd stil te staan en absoluut niet te bewegen. Je volgt de uitgestoken vingen van de man voor je, waar wijst hij toch naar?? Dan ineens zie je het, daar, achter de bomen staat een giraffe, sierlijk en hoog torent hij hoog boven ons uit. Dit is iets wat kan gebeuren tijdens een Bushwalk onder begeleiding van een professionele ranger. In Swaziland bezoeken we een glasfabriek waar de mooiste creaties van glas worden geblazen.

Dag 7: Swaziland: Wat we vandaag gaan doen blijft nog een verrassing. Er staat op de site niks beschreven over deze dag, voor mij is het dus ook een verrassing/

Dag 8: Hluhluwe: Vandaag bezoeken we een kaarsenmakerij. Kaarsen in allerlei vormen en kleuren worden hier met de hand gemaakt en niets is te gek. Terug in Zuid-Afrika belanden we inZululand, het gebied van Shaka Zoeloe en zijn mannen. In het glooiende landschap wisselen suikerrietplantages elkaar af met ananasplantages.

Dag 9: Hluhluwe Wildpark: Vandaag gaan wen met een open 4WD en een professionele ranger in dit park opzoek naar olifanten, neushoorns en vele andere wilde dieren.

Dag 10: St. Lucia: Het Isimangaliso Wetland Park is een uniek park met vijf verschillende ecosystemen en behoort tot UNESCO werelderfgoed. Duinen, Subtropische bossen, koraalriffen, meren en moerassen, het is hier allemaal terug te vinden. De grootste bekendheid ontleent het park wellicht aan de ruim 800 nijlpaarden en 1000 krokodillen die hier leven.

Dag 11: Drakensbergen: Vandaag gaan we opzoek naar de indrukwekkende Drakensbergen. Het leven van Nelson Mandela is bijzonder indrukwekkend geweest. In Howick is een prachtig monument gewijd aan deze mand die zoveel leven heeft benïnvloed en veranderd in positieve zin. In het kleine museum is er een tentoonstelling met daarin de hoogtepunten uit zijn leven.

Dag 12: Drakensbergen: De Drakensbergen vormen een unieke en ruige bergketen met prachtige wandelmogelijkheden.

Dag 13 en 14: Johannesburg: Soweto, een stad met sloppenwijken en miljonairslanen een stad met verschillende culturen en een stad met 3 miljoen inwoners en daarmee de grootste stad van Zuid-Afrika. Bogani onze lokale gids uit Soweto, stapt aan boord van de bus om ons Soweto te laten zien. Tijdens onze toer door Soweto passeren we onder andere Freedom square, de regina Mundi kerk, het Hector peterson memorial en het mandela huis.

Dag 15 aankomst Amsterdam: Dag 14 om 23.15 vertrek ik weer terug naar Nederland om vervolgens de volgende dag (dag 15) rond 10.25 weer op Schiphol aan te komen.

Tijdens deze reis zijn er ook nog extra excursies te maken, hier wil ik wat meer over vertellen in mijn volgende blog. Ondertussen zijn er al wat voorbereidingen gedaan, ik heb bijvoorbeeld bij de huisarts informatie gevraagd over mijn inentingen. De apotheek gaat dit verder uitzoeken en dit is dus nog even afwachten op reactie.

1. Els Peeters:
    27 januari 2017
    Lijkt me meer dan een schitterend programma Lindy!!
  2. Elaine:
    28 januari 2017
    Hele mooie dingen op de planning, leuk om op deze manier bezig te zijn met de voorbereidingen.
    Nog even geduld, liefs!
  3. Cherelle:
    28 januari 2017
    Leuk hoor!
    Succes met de voorbereidingen!
  4. Jenny:
    4 februari 2017
    Oh lincy wat ga jij daar genieten!!!